Săptămâna Educaţiei Globale marcată și de elevii Liceului de Artă “Ştefan Luchian” Botoșani

saptamana-educatiei-globale-elevii-liceului-de-arta-stefan-luchian-botosani

“Adoptă un stil de viaţă durabil” a fost tema propusă în acest an pentru Săptămâna Educaţiei Globale, care s-a derulat în perioada 16 – 24 noiembrie 2013. Conştienţi de faptul că elevii trebuie formaţi şi instruiţi spre a identifica tipologiile acţiunilor cu impact negativ asupra calităţii şi durabilităţii vieţii dar, mai ales, încurajaţi să-şi manifeste în mod constant şi responsabil atitudinea faţă de acestea, precum şi să-şi dezvolte încă de pe băncile şcolii deprinderi şi obiceiuri care să contribuie la îmbunătăţirea şi optimizarea modului de viaţă, conducerea Liceului de Artă „Ştefan Luchian” reprezentată de doamna prof. Beatrice Cătălina Păpădie, director și domna prof. Stela Șerpeanu,director adjunct, împreună cu cadrele didactice şi Consiliul Elevilor, au reunit manifestările dedicate acestei perioade într-ul proiect mai amplu, intitulat sugestiv „Viaţa reprezintă 10 % din ce se întâmplă cu mine şi 90 % din cum reacţionez la ea” (John Maxwell).

Au fost vizate în acest sens diferitele faţete ale societăţii în care trăim, insistându-se, în mod special pe acelea care pot afecta în mod negativ calitatea vieţii, atât pe termen scurt, cât şi în viitorul mai apropiat sau mai îndepărtat. Cadrele didactice implicate în proiect, alături de psihologul şcolar, dar şi de alti parteneri implicaţi în derularea diferitelor activităţi au urmărit să ofere copiilor şi tinerilor modele de atitudini corecte şi sănătoase, pentru ca aceştia, devenind la rândul lor adulţi, să-şi poată construi un stil de viaţă optim şi astfel să poată contribui la dezvoltarea unei societăţi sănătoase din toate punctele de vedere.

Plecând de la identificarea factorilor de risc în ceea ce priveşte sănătatea, atât fizică, dar şi mentală şi spirituală, elevii au fost îndrumaţi spre descoperirea tipurilor de atitudini pe care trebuie să le aibă faţă de propriul stil de viaţă, fiind încurajaţi atât spre corijarea practicilor nesănătoase, cât şi spre dezvoltarea acelor tipuri de activităţi care să le dezvolte şi optimizeze calitatea vieţii.

Primul aspect vizat de activităţile din această săptămână a fost cel al dezvoltării unei sănătăţi durabile, atât prin conştientizarea efectelor negative pe care le are o alimentaţie nesănătoasă, cât şi prin  informarea elevilor cu privire la tipurile de alimente care produc în organism reacţii pozitive. Printre activităţile derulate se numără: “Alimentaţie şi stil de viaţă sănătos”, „Beneficiile stilului de viaţa sănătos”, „Eşti ceea ce mănânci” „Arta alimentaţiei sănătoase”, „Atitudine pentru o viaţă durabilă”. Un aspect important al activităţilor derulate pe această temă a fost accentuarea rolului pe care o informare corectă asupra produsului consumat contribuie în mod decisiv la optarea sau un pentru produsul respectiv. Este vorba despre activităţi sub titlul: „Ştim ce consumăm?” „Eticheta şi produsul”, etc.

Printre elementele care contribuie la dezvoltarea şi menţinerea unui stil de viaţă durabil se numără activitatea fizică desfăşurată în mod constant, dar şi preocuparea pentru crearea şi păstrarea unui mediu cât mai curat. În acest sens au fost derulate proiecte cu specific sportiv: „Şi mişcarea înseamnă sănătate” şi ecologic: „Noi şi mediul înconjurător”,Protecţia mediului şi dezvoltarea durabilă”, „Un mediu sănătos, o viaţă sănătoasă”, „De vorbă cu natura”.

Printre aspectele evidenţiate de activităţile derulate în această săptămână a fost şi contribuţia sănătăţii mentale şi intelectuale la dezvoltarea unui stil de viaţă durabil, precum şi conşientizarea factului că o viaţa de calitate este în totalitate produsul unui număr important de factori, printre care insitenţa asupra unui igiene personale desăvârşite, medicina de prevenţie, cultivarea raporturilor interumane pozitive, viziunea optimistă asupra vieţii, dar şi o corectă imagine de sine.  Prin activităţi precum: „Mens sana in corpore sano”, „A healthy mind in a healthy body”, “Viaţa mea – rezultat al propriilor alegerilor” , „Râzi!”,Viaţa mea, cel mai preţios dar” „Arta de a trăi”elevii au descoperit faptul că şi aceste aspecte contribuie în mod substanţial la dezvoltarea în mod holistic a persoanei umane.

Un alt aspect important al activităţilor derulate în această perioadă a fost insistarea pe activităţi care să contribuie la o informare cât mai corectă a individului înainte ca acesta să îşi formeze o părere proprie sau să ia o decizie cu privire la acţinuile care vor impacta în viitor asupra propriei persoane. Derulate în special de clasele de liceu, aceste tipuri de activităţi au vizat deopotrivă şi elevii din clasele mai mici. Dintre ele: „Capcanele unei fotografii”, „Ce fel de viaţă aleg să trăiesc?”, „Iau singur decizii”, „Ce fel de viaţă aleg să trăiesc?“Suntem mici, dar avem drepturi!”

„Ţinând cont, în mod special, de specificul liceului nostru, printre manifestările organizate în această săptămână s-au numărat expoziţii de desene realizate de elevii claselor O– IV, sub îndrumarea doamnelor învăţătoare, dar şi audiţii muzicale, având ca obiectiv evidenţierea faptului că dezvoltarea aptitudinilor muzicale contribuie la realizarea unui stil de viaţă durabil.” – au declarat reprezentantii liceului.

==================================================================
Fii si tu membru al comunitatii 4Botosani.ro – Pentru Botosani, o noua atitudine!
==>> Primeste prin email cele mai recente articole!
==>> YM (id mess): pentru4botosani
==>> Facebook: 1. da un like pe pagina noastra sau 2. adauga-ne ca prieteni
==>> Twitter: http://twitter.com/#!/4Botosani
==>> YouTube: www.youtube.com/user/4Botosani
==>> Daca ti-a placut acest articol recomanda si altora folosind taburile de share.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.