Concursul ECO FOTOGRAFIA ANULUI 2014 debutează miercuri, 15 ianuarie, la nivel național

concursul-eco-fotografia-anului-2014-15-ianuarie-nivel-national

In ziua de 15 ianuarie 2014 debutează a șasea ediție a concursului „Eco fotografia anului”. Organizat de  Centrul Carpato Danubian de Geoecologie (CCDG) şi Editura Decesfera, proiectul se adresează unităților de învățământ din România care doresc să participe la programe de educaţie pentru mediu. 

Eco fotografia anului” este un proiect de ȋncurajare a observării mediului ȋnconjurător şi de reliefare prin imagini a valenţelor pozitive ale acestuia. Imaginile participante ȋn cadrul proiectului vor fi prezentate publicului larg şi vor face obiectul unor expoziții.

Perioada de desfăşurare a concursului este 15 ianuarie – 01 iunie 2014.

Fotografiile vor fi trimise pe suport electronic la sediul CCDG România din Bucuresti și vor fi jurizate de reprezentanți ai ANPM, cadre didactice, fotografi profesionişti, jurnalişti, reprezentanţi ai CCDG şi Editurii Decesfera Media. Câștigătorii vor fi primi premii importante, cărți și alte produse personalizate . De altfel, toate şcolile care vor avea cel puţin 100 de fotografii ȋnscrise ȋn proiect vor primi un premiu special.

“Pentru a-și spori șansele de reușită recomandăm școlilor să participe cu un număr cât mai mare de fotografii, care, foarte important, trebuie să fie originale și reprezentative pentru județul nostru. În edițiile precedente, elevii din Botoșani au avut participări constante, reușind, de fiecare dată, să impresioneze organizatorii prin fotografiile trimise.”

Regulamentul concursului și fotografiile de la edițiile procedente pot fi vizualizate pe site-ul www.evenimenteco.ro.

Calendar:

  • 15 ianuarie – 15 martie 2014 – ȋnscrierea ȋn concurs,trimiterea fotografiilor;
  • 01 – 31 mai 2014 – votul on-line pentru Premiul de Popularitate;
  • iunie 2014 – desemnarea câştigătorilor
  • Simpozion CCDG 2014 – acordarea premiilor.

 

Proiectul se va derula astfel:

  1. Pe internet (www.evenimenteco.ro) – unde vor fi postate toate fotografiile participante şi unde publicul va putea să voteze fotografia favorită, desemnându-se astfel premiul de popularitate;
  2. Prin organizarea unei expozitii cu cele mai reuşite fotografii (fotografiile vor fi selectate de către un juriu alcătuit din reprezentanţi ai ANPM, cadre didactice, fotografi profesionişti, jurnalişti, reprezentanţi ai CCDG şi Editurii Decesfera Media).

 

Regulament de participare:

  1. Fiecare şcoală desemnează cel puţin un cadru didactic care să coordoneze Proiectul la nivelul şcolii. Coordonatorul desemnat va populariza proiectul ȋn rândul elevilor, va primi fotografiile celor care doresc să participe, va face oficiile ȋnscrierii şcolii ȋn proiect şi va trimite documentaţia de participare către organizatori. Un coordonator trebuie să ȋnscrie ȋn concurs minimum 5 fotografii. Pot fi mai mulţi coordonatori dacă o şcoală doreşte să ȋnscrie mai multe fotografii ȋn concurs.
  2. Fotografiile participante trebuie să fie originale, neprelucrate, să aparţină celui care doreşte să le ȋnscrie ȋn Proiect (ȋn cazul ȋn care se va descoperi că o fotografie nu aparţine celui care a ȋnscris-o, organizatorii nu-şi asumă nicio responsabilitate faţă de eventualele pretenţii ale celui care dovedeşte că fotografia ȋi aparţine). Ȋn plus, fotografiile copiate nu vor fi jurizate.
  3. Acceptul părintelui sau al tutorelui legal este necesar pentru a posta fotografii cu imaginea unor minori. Obţinerea acceptului revine coordonatorului, iar organizatorii nu-şi asumă răspunderea pentru eventuale plângeri.
  4. Imaginile acceptate ȋn Proiect trebuie sa fie la o rezoluţie cât mai mare şi să nu fie mai mici de 300 kb.
  5. Toate imaginile trimise organizatorilor vor conţine o scurtă descriere a modului în care a fost realizată fotografia (data şi locul expunerii, tehnica fotografică utilizată).
  6. Ȋn ceea ce priveşte votul pentru premiul de popularitate, vor fi descalificate fotografiile pentru care se constată voturi incorecte/fraudate.
  7. Ȋn proiect vor fi acceptate numai imagini care să prezinte aspectul pozitiv al mediului ȋnconjurător.

 

Modalitatea de ȋnscriere

  1. Coordonatorii ȋnscriu şcoala ȋn Concurs, pe mail (decesfera@gmail.com), prin trimiterea formularului de ȋnscriere (unul singur la nivelul şcolii).
  2. Coordonatorii primesc fotografiile în format electronic ale copiilor/elevilor care doresc să participe şi apoi le pun pe un CD.
  3. Organizatorilor li se vor trimite ȋn intervalul 15 ianuarie – 15 martie 2014, prin poştă, un plic care va conţine:
    • CD-ul cu toate fotografiile; va fi trimis un singur folder cu toate fotografiile ȋnscrise ȋn concurs şi numerotate astfel: 1.SCOALA_GIMNAZIALA_GEORGE_CALINESCU2C_ONESTI2C_ANDREI_POPESCU.jpg; 2.SCOALA_GIMNAZIALA_GEORGE_CALINESCU2C_ONESTI2C_ALINA_DIMA.jpg;
    • fişa de ȋnscriere (anexă a prezentului Regulament) semnată de coordonator;
    • un index al fotografiilor, după modelul:

 

Nr. foto Nume autor Vârsta / clasa Titlul

fotografiei

Data si ora

expunerii

Tehnica fotografica utilizata Nume coordonator
1. ANDREI POPESCU 11 ANI

Clasa a IV-a

APUS DE SOARE PE CEAHLĂU 23.07.2013/ ora 20.35 Timp de expunere: 1/500

Distanta pana la subiect: >8 m

ISO: 100

Prof. ȋnv. primar

MARIA IANCU

2. ALINA DIMA 14 ANI

Clasa a VIII-a

ȊN LIVADA BUNICILOR 09.09.2013/ ora 10.21 Timp de

expunere: 1/300

Distanta pana la subiect: >8 m

ISO: 100

Prof. IOANA BOTEZ
3. ETC.

(Va rugăm să completaţi cu atenţie tabelul, pentru a putea identifica uşor cine sunt autorii fotografiilor ȋnscrise.)

    • acest tabel trebuie să se regăsească şi ȋn variantă electronică, pe CD-ul trimis organizatorilor);
    • o copie după chitanţa care dovedeşte plata participării fotografiilor ȋnscrise ȋn Proiect.

Participarea ȋn cadrul Proiectului „Eco fotografia anului” presupune plata fiecărei fotografii ȋnscrise, conform algoritmului următor:

De la 5 la 10 fotografii ȋnscrise – 10 RON/fotografie

De la 11 la 30 fotografii ȋnscrise – 9 RON/fotografie

De la 31 la 49 fotografii ȋnscrise – 8 RON/fotografie

50 şi peste 50 de fotografii ȋnscrise – 5 RON/fotografie

Premii:

Toţi participanţii (concurenţii) vor primi diplome de participare.

Şcolile participante (directorii unităţilor şcolare) şi coordonatorii vor primi diplome de participare la Proiect.

Şcolile participante vor primi ȋn luna iunie un set cu fotografiile ȋnscrise ȋn Proiect pentru a organiza la nivelul şcolii şi al comunităţii ediţii locale ale Proiectului.

TOATE şcolile care vor avea cel puţin 100 de fotografii ȋnscrise ȋn Proiect vor primi un premiu special.

Categorii de premii:

Premiul I: Marele Premiu şi Titlul de Eco fotografia anului:

– un aparat foto digital şi o ramă foto digitală

Premiul II: un aparat foto digital

Premiul III: o ramă foto digitală

5 Menţiuni: produse personalizate + cărţi de la Editura Decesfera Media

5 Menţiuni : categoria Junior (pentru elevii cu vârste de până la 14 ani)

Premiul de popularitate: un premiu surpriză pentru cea mai votată fotografie pe site-ul Proiectului.

ADRESA DE CORESPONDENŢĂ:
Centrul Carpato Danubian de Geoecologie:
Strada Grădiştea, Nr. 14, Bl B14, Sc. 4, Ap. 36, Sector 4, Bucureşti, Cod Postal: 040946

==================================================================
Fii si tu membru al comunitatii 4Botosani.ro – Pentru Botosani, o noua atitudine!
==>> Primeste prin email cele mai recente articole!
==>> YM (id mess): pentru4botosani
==>> Facebook: 1. da un like pe pagina noastra sau 2. adauga-ne ca prieteni
==>> Twitter: http://twitter.com/#!/4Botosani
==>> YouTube: www.youtube.com/user/4Botosani
==>> Daca ti-a placut acest articol recomanda si altora folosind taburile de share.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.